Тричленен състав на Административен съд – Кюстендил отмени разпоредбата на чл.28б, ал.1 – ал.9 от Наредбата за организацията на движението на територията на Община Дупница
С Решение № 65 от 06.04.2022 г., постановено по административно дело № 317/2021 г., Административен съд – Кюстендил ОТМЕНИ разпоредбата на чл. 28б, ал.1 - ал.9 от Наредбата за организацията на движението на територията на Община Дупница, приета с Решение № 81 от 15.06.2012г. на Общински съвет – Дупница, изм. с Решение № 192/28.10.2016г. на ОбС - Дупница.
Оспорената разпоредба е със следното съдържание:
Чл.28б. /1/ На територията на Община Дупница, в паркингите общинска собственост се осигуряват определен брой места за преференциално паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания.
/2/ На територията на Община Дупница в зоната за кратковременно платено паркиране „Синя зона“, се осигуряват определен брой фиксирани и обозначени места за преференциално паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания.
/3/ Местата за паркиране по ал.1 и ал.2 са с възможно най-добър достъп до входовете и подходите към тях и се обозначават с пътен знак Д21 “Инвалид“ и с плътна пътна маркировка с изобразен международен символ „Инвалид“.
/4/ Броят, разположението и обозначаването на местата за преференциално паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания е указан в Приложение № 9 към наредбата.
/5/ Условията и редът за издаване на карта за паркиране на превозните средства, обслужващи хора с трайни увреждания се уреждат в отделна Наредба.
/6/ Картите на правоимащите лица, легитимиращи и удостоверяващи правото на преференциално паркиране на територията на Община Дупница се издават и преиздават от кмета на Община Дупница.
/7/ Контролът на паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания, се осъществява от служители на Общинско предприятие „Паркинги и гаражи“.
/8/ Служителите на Общинско предприятие „Паркинги и гаражи“ извършват контролни проверки доколко преференциалното паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания е извършено при спазване на нормативните изисквания, както и изискват доказателства от водача на съответното ППС за това, че е паркирано при присъствието на лицето – притежател на картата, с която същото ППС е обозначено. При установяване на несъответствие между картата и лицето, което я ползва и/или неправомерно ползване, служителят на Общинско предприятие „Паркинги и гаражи“ изземва картата, като нарушителя подлежи на санкция по общия ред. Иззетата карта се предава на органа, издал същата за връщане на притежателя.
/9/ При недостиг на паркоместа по ал.1, паркирането се извършва по реда на раздел 10 и раздел 11 от Наредбата.
Мотивите, посочени в решението на съда, са за незаконосъобразност на оспорените разпоредби поради допуснато съществено нарушение на администратинопроизводствените правила.
Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.