ЗАПОВЕД № РД-12-59/14.05.2020 г.
З А П О В Е Д
№ РД-12-59/14.05.2020 год.
На основание чл. 93 ал.1 и 2 от ЗСВ във връзка с решение по Протокол № 15 т.1 от заседание на Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет, проведено на 12 май 2020 год. и в изпълнение на приетите Правила и мерки за работа на съдилищата в условията на пандемия
Н А Р Е Ж Д А М
І. Относно достъпа до съдебни сгради
- В сградата на Административен съд-Кюстендил се допускат страни по дела, адвокати, вещи лица, свидетели по конкретни дела, както и лица, които посещават сградата за получаване на административни услуги включително до Агенция по вписванията и банковия офис на Интернешънъл Асет Банк АД кл.Кюстендил.
- Достъп се разрешава при следните условия:
- Достъпът на участниците в процеса, адвокати, както и лица, които посещават сградата за получаване на административни услуги, е през официалния вход на сградата. Достъпът на съдиите и съдебните служители е през служебния вход;
- Допускането на участници в процесите е непосредствено преди започване на конкретното дело, като изчакването става пред съдебните сгради;
- Допускането на адвокати и страни за справки в регистратурата, деловодствата и други служби се осъществява при спазване на дистанция между лицата, съобразно указанията на здравните органи при влизане в сградата и пред помещенията;
- Не се допускат лица с външно проявяване симптоматика на заболяването.
- Всички влизащи в съдебните сгради да носят маски и ръкавици (в случай че нямат, да бъдат предоставяни на входа), като при влизане се дезинфекцират.
- Запазва се организацията на административната дейност, свързана с приемане на книжа, обслужване на граждани и адвокати на принципа на „едно гише“.
- В деловодствата и помещението за проучване на дела се допуска влизане на не повече от 1 или 2 човека и при спазване на дистанция между допуснатите, съгласно указания на здравните органи.
- Да се приберат от коридорите на сградата всички пейки, бюра, столове и др.подобни.
- Не се допуска по делата публика, вкл. стажанти, журналисти и други лица, извън участниците в конкретните производства.
- Да бъде публично обявяван протоколът от съдебното заседание.
- Наред с дезинфекциране на всички помещения в сградата, ползвани от Административен съд – Кюстендил да се дезинфекцират и конвойните помещения.
- Дезинфекция на банковия офис в сградата да се извършва от наемателя.
- Дезинфекция на помещенията на Агенция по вписванията да се извършва от служители на агенцията.
ІІ. Относно режима на достъп до съдебните зали и провеждане на открити съдебни заседания
- Призованите лица за насрочените за деня дела изчакват пред съдебната сграда да бъдат повикани за участие в съдебното заседание.
- В съдебните зали влизат само участниците – страни и адвокати в конкретното производство. Вещите лица по делата е препоръчително да изчакват извън съдебната сграда или залите до поканването им, а свидетелите, непосредствено след изслушването им да напускат съдебните зали и сградите, освен ако съдебният състав реши друго.
- Възлагам на служителя „Връзки с обществеността“ да обявява на интернет-страницата на Административен съд - Кюстендил и на медиите подробна информация за интересуващите обществеността дела.
- Делата да се насрочват в графиците през 20 мин. с оглед необходимостта залите да бъдат проветрявани и дезинфекцирани.
- Когато няма обективна възможност за спазване на мерките за безопасност, дело във вече подготвен и обявен график може да се отсрочи, след съгласуване между съдията и административният ръководител на съда за друга дата, към която би могло да се осигури нормалното му разглеждане или по обоснована преценка, за период след отпадане на опасността от заболяването.
ІІІ.Относно работата на службите/деловодствата
- В деловодствата да се допуска влизане на не повече от 1 или 2-ма посетители, в зависимост от големината на помещенията и при спазване на дистанция между лицата, съгласно указанията на здравните органи.
- В Стаята за проучване на делата да се допускат адвокати и страни при спазване на разстояние от минимум 2 метра. След всеки посетител да се дезинфектира с препарати.
- С оглед опазване здравето на всички работещи в съдебните сгради и това на посещаващите ги, деловодствата да работят с граждани и адвокати със следното работно време: сутрин от 9.00 -12.00 ч., след обяд 14.00-17.00 ч. През времето от 08.00 ч. до 09.00 ч. и от 12.00 ч. до 14.00 ч. да се извършва основна дезинфекция на общите части и помещенията с обществен достъп.
- Изплащането на възнаграждения на вещи лица и всякакви други плащания да се организират при възможност по банков път, като необходимите документи за оформяне на плащането да се представят на регистратурата на съда.
ІV. Относно подаване и получаване на съдебни книжа по електронен път. Информация по електронен път или по телефон.
- Съдебни книжа могат да се подават с квалифициран електронен подпис чрез Единния портал за електронно правосъдие или на обявения от Административен съд-Кюстендил електронен адрес.
V.Относно призоваването
- При възможност, призоваването по делата да се осъществява по телефон или на електронен адрес със съответното удостоверяване, до официалното обявяване на отпадане на риска от зараза.
VІ. Относно работата на призовкарите
- Призовкарите да бъдат снабдявани ежедневно с необходимия брой висококачествени маски, ръкавици, предпазни шлемове и др. подходящи средства за безопасно извършване на дейността им.
VІІ.Относно работата на служителя „Връзки с обществеността“
- Възлагам на служителят „връзки с обществеността“ в Административен съд-Кюстендил да подготвя ежедневни подробни справки за делата с обществен интерес и по тези, по които медии и журналисти заявяват интерес.
- Служителят „връзки с обществеността“ да предоставя на журналистите актуален телефон за постоянна връзка и електронен адрес за кореспонденция, както и да използва всички възможни технически средства за комуникация с оглед осигуряване публичността на съдебните заседания.
- Председателят на съда заедно със служителя „връзки с обществеността“ ще организират медийни кампании за насърчаване ползването на електронните услуги и електронното правосъдие, предоставяни от съдилищата.
- Председателят на съда, заедно със служителят „връзки с обществеността“ ще организират кампании за информиране на обществото например: начина на поетапно нормализиране на работата на съдилищата; движението на делата, което ще се случва по-бавно от обичайното предвид натрупаната работа и съобразяване със задължителните предписания за безопасност; намаления състав; необходимото по-дълго време за провеждане на съдебно заседание; комуникацията със съда; взаимната необходимост от разбиране и търпение с цел запазване живота и здравето на всички- граждани, адвокати, вещи лица, съдебни заседатели, магистрати и съдебни служители.
VІІІ. Относно: Мерките за безопасност
- Да се постави автоматичен дезинфектатор на входа за граждани на съдебната сграда.
- Да бъдат поставени дезинфектанти във всички посещавани помещения в съдебните сгради, вкл. конвойните помещения.
- В съдебна зала № 1 и съдебна зала № 4 да се поставят предпазни прегради и задължително дезинфектанти.
- Да не се ползва асансьора, предвиден за граждани, освен от лица със затруднено придвижване.
- Дезинфекция и последващото проветряване на всички работни помещения да се извършва без присъствие на магистрати, съдебни служители, адвокати и граждани, във времето по предварително обявения график, а на съдебните зали - между делата в заседанието или съобразно разпорежданията на председателите на съдебните състави.
- Да не се използва климатичната инсталация в сградите, освен в случаите, когато позволяват навлизането и циркулирането на свеж въздух на помещението.
Настоящата заповед да се сведе до знанието на всички съдии и съдебни служители, за сведение и изпълнение и се обяви на интернет страницата на Административен съд-Кюстендил.
Копие от заповедта да се предостави на началника на ОЗ „Охрана“-Кюстендил.
ИВАН ДЕМИРЕВСКИ
Адм.ръководител-председател
на Административен съд-Кюстендил