C C C C A+ A A- X

ЗАПОВЕД № РД-12-49/13.04.2020 г.

Дата на публикуване 14 април 2020 Последна редакция 14 април 2020 Новини Отпечатай

 

З А П О В Е Д

№ РД-12-49/13.04.2020 год.

Във връзка с изпълнението на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. (Обн. ДВ. бр.28 от 24 март 2020г., изм. и доп. ДВ. бр.34 от 09 април 2020г.) и мерките за превенция и ограничаване на разпространението на COVID-19, приети с решения на съдийската колегия на Висшия съдебен съвет по протоколи № 9 от 15.03.2020 год., № 10 от 16.03.2020 г., № 11 от 31.03.2020 г. и № 12 от 07.04.2020 г., на основание чл.93, ал.1 и ал. 2 от Закона за съдебната власт,

 

Н А Р Е Ж Д А М

 

І. Считано от 21.04.2020 год. до отмяна на извънредното положение, въведено на територията на Република България да се разглеждат само делата, по които сроковете не престават да текат съгласно Приложение към чл. 3 т.1 от ЗИД на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение (ДВ бр. 34/09.04.2020 год. ), както следва:

  1. Делата по чл. 60 и чл. 166 от Административнопроцесуалния кодекс;
  2. Делата по чл. 75 и чл. 157 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс;
  3. Делата по чл. 72 от Закона за Министерството на вътрешните работи;
  4. Обезпечителните производства;
  5. Делата за обезпечаване на доказателства;
  6. Делата по чл. 111 от Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража;
  7. Делата по чл. 252 от Административнопроцесуалния кодекс;
  8. Делата по Закона за обществените поръчки;
  9. Делата по Закона за концесиите;
  10. Делата по Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове;
  11. Делата по глава трета от Закона за държавната собственост и глава трета от Закона за общинската собственост;
  12. Делата по Изборния кодекс;
  13. Делата по оспорване на актове за установяване на публични вземания;
  14. Делата по чл. 215 от Закона за устройство на територията, свързани с оспорване на актове за издадени разрешения за строеж и за одобрени и/или изменени подробни устройствени планове;
  15. Делата по обжалване или протестиране на административни актове, издадени при или по повод извънредното положение;
  16. Делата по глава тринадесета от Административнопроцесуалния кодекс.“

Всички открити съдебни заседания по делата ще се провеждат в съдебна зала № 1 – партер в сградата на Административен съд – Кюстендил.

ІІ. Всеки съдия-докладчик да извърши проверка на висящите (насрочени и образувани-ненасрочени) дела, попадащи в Приложението към чл. 3 т.1, като предприеме необходимите действия по разглеждане на насрочените и насрочване на образуваните дела в периода 21.04.2020 год. до 13.05.2020 год. Образуваните, но ненасрочени дела да се насрочат преди образуваните през периода на обявеното извънредно положение.

ІІІ. Считано от 13 април 2020 год. до отмяната на извънредното положение въвеждам следните санитарно-хигиенни и противоепидемични мерки:

  1. 1. Забранява се достъпът на външни лица в сградата на Административен съд – Кюстендил с изключение на:

- достъпа до „Регистратура“;

- достъпа до „Стая за проучване на делата“ ;

- достъпа до Съдебна зала №1;

- достъпа до офисите на Агенция по вписванията;

- достъпа до банковия офис на Интернешънъл Асет Банк АД клон Кюстендил.

  1. Достъп до Регистратурата се предоставя само на служителите на дружества, осъществяващи пощенска и куриерска услуга.
  2. Достъп до „Стая за проучване на делата“ се предоставя само на вещи лица, страни и техни процесуални представители по дела, насрочени за разглеждане в открито съдебно заседание в периода на извънредното положение.
  3. Достъп до съдебната зала се предоставя само на лицата, призовани по образуваните и насрочени за разглеждане през съответния ден дела и техните процесуални представители.
  4. Влизането на лица в сградата на Административен съд-Кюстендил се осъществява след дезинфекция и при условие, че лицата носят предпазни маска и ръкавици.
  5. Достъп до „Стаята за проучване на делата“ се предоставя само на лицата по т. 3, като не се допускат повече от двама души, освен работещите там съдебни служители и не се разрешава достъп до едно дело на повече от едно лице.
  6. Извършването на административни услуги или справки по делата, насрочени за разглеждане в открито съдебно заседание в периода на извънредното положение, се извършва след предварително искане, отправено на телефонен номер 078551986, факс 078551962, електронен адрес registratura@kn-adc.justice.bg или на адреса на съда чрез пощенска или куриерска услуга. В искането заявителите задължително посочват телефон и/или електронен адрес за контакт, на които дежурния съдебен деловодител съгласува времето за извършване на справката или административната услуга.
  7. На лицата, призовани по образуваните и насрочени за разглеждане през съответния ден дела, и/или техните процесуални представители се предоставя достъп до съдебна зала № 1в сградата на Административен съд - Кюстендил за времето на съдебното заседание, като удостоверяват това си качество с призовка или препис от съдебния акт за насрочване на делото в открито съдебно заседание.
  8. График на делата, насрочени за разглеждане в открито съдебно заседание, се публикува най-късно до четвъртък на седмицата, предхождаща датата на заседанието, на интернет страницата на Административен съд – Кюстендил.
  9. Всяка сутрин на входа на Административен съд - Кюстендил се обявяват номерата на делата, които ще се разглеждат от съда през същия ден, като се посочва и часа на заседанието по делото.
  10. Лицата, призовани по образуваните и насрочени за разглеждане през съответния ден дела, и/или техните процесуални представители изчакват явяването си по делото в коридора, намиращ се непосредствено пред съдебната зала. Не се допуска достъпът на външни лица до останалите помещения и зони в сградата на Административен съд - Кюстендил.
  11. В съдебната зала се допускат само страните по съответното дело, поставено за разглеждане от съда.
  12. Задължително се извършва дезинфекция на съдебната зала след всяко дело.
  13. Всички останали санитарно-хигиенни и противоепидемични мерки, разпоредени до влизане в сила на настоящата заповед, запазват действието си.
  14. Настоящата заповед да се сведе до знанието на всички съдии и съдебни служители, за сведение и изпълнение, и се обяви на интернет страницата на съда.

 

ИВАН ДЕМИРЕВСКИ

 

Адм.ръководител-председател

на Административен съд-Кюстендил

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация